čtvrtek 19. prosince 2019

Jak přestěhovat rodinu aneb "Lepší vyhořet"



8.12.19
Myslela jsem si, že tento zápis udělám dřív, ale kolem mne byl takový frmol, že jsem to nějak nezvládla. Proto jsem polovinu věcí, co jsem chtěla zaznamenat, už zapomněla. (Vidím že publikuji ještě o 14 dnů později než jsem udělala zápis. To je teda rychlost.)

Každopádně, udělala jsem ilustrační foto, které mluví za vše.

K stěhování mám pár „tipů“.

Jak přestěhovat rodinu

-Nikdy nemáte dostatek lepící pásky. Opravdu ne.

 

-Pokud si myslíte, že máte dostatek krabic, mýlíte se. Budete jich potřebovat dvakrát tolik.

 

- Balte s předstihem. Moje zářijové krabice byly pěkně roztříděné a popsané. Moje krabice během posledních dnů balení nesly nápisy „Mix skříň“, „Mix botník“, „Směska“ a podobně. Pokud váš botník obsahuje pouze boty, asi nechápete, na co narážím. Náš botník totiž obsahuje boty, hračky, umělé kytky, vařečku, poštovní známky, prostě všechno, co děti důmyslně roztahaly a bez systému uschovaly do botníku. 

 

- Kde jsi dala věc xzy? Eeeee…někde v nějaké krabici (ukazuju na změť dvaceti krabic). Ještě že jde vše dokoupit. Musím se pochválit, že tak na 85 procent věcí, které budeme potřebovat při balení, jsem pomyslela a udržovala je na parapetu, některé mi ale přece jen unikly. Budete potřebovat kromě izolepy a nůžek také provázky, gumičky, všelijaké pytlíky, papíry, propisky, lepidlo..pokud mezitím potřebujete nějak fungovat, tak je potřeba si naplánovat co potřebujete na další dny. Manžel potřeboval nějakou věc do práce a já mu ji sbalila do krabice. Naštěstí ji ještě našel, nevěděl ale, že nechá-li ji v poličce, sbalím mu ji za 3 dny v další vlně úklidu znova a už nenávratně. Když jsme přijeli do nového domu, bohužel jsme nedostali předávací protokol - vezl se v dodávce pryč. Doteď nemáme klíče od schránky, protože byly k něčemu přibaleny. Tolik k ilustračním situacícm.

 

- Pokud balíte, odfiltrujte děti. Zatímco totiž nosíte věci do krabic, oni je z nich vyndávají, protože to, co se vytahuje jednou za čas, je samozřejmě extrémně zajímavé. Když máte dvě děti, jste v nevýhodě a musíte být sakra rychlí v zapečetění zabalené krabice.

 

-Samotné stěhování trvá dvakrát déle než vámi odhadovaný čas. Nošení a vynášení krabic trvá fakt extrémně dlouho.

 

-a naplánujte si pak masáž, protože vám to oddělá pravděpodobně záda, jako manželovi

 

-A taky si nechte doma jeden hrnec, jeden hrnek a lžičky pro účastníky stěhování. Plánovala jsem si, že si na jídlo zajdu, ale nebyl čas. Instantní těstoviny a dva litry koly na povzbuzení mi zachránily život. 

 

Shrnuto a podtrženo, byly to fakt hooodně velké stresy. Měli jsme docela nezvyklou situaci kdy jsme v jeden večer přebírali barák a druhý den ráno předávali byt. Proto to bylo třeba nějak zkoordinovat a naváželi jsme do domu věci o pár dnů dříve s dovolením jeho tehdejších obyvatel, zatímco já šúrovala náš stařičký byt a spala s dětmi u tchýně. Proto ty časové tlaky.

Jsem velký optimista, tak mne ta náročnost stěhování trochu zaskočila. Neuměla jsem si představit, jak náročné to je. Po přestěhování jsem si myslela, že budu celý advent vybalovat krabice. Jelikož ale máme velkou půdu a hlavně polovina krabic je manželových a naházel si je do "pracovny" = bordelmístnosti/tělocvičny, tak za týden bylo víceméně hotovo.

Žádné komentáře:

Okomentovat