čtvrtek 20. dubna 2017

Jak si uklidit ve šperkovnici



Úklid šperků

Dnešní článek bude spíš takovým kratičkým reportem o tom, jak jsem probírala šperky. Jsem milovník šperků a úklidovým „problémem“ by u mne mohlo být, že je sama vyrábím. Nicméně vyrobené kousky nenosím a mám je ve speciální skříni, takže tuhle záležitost jsem elegantně obešla

.
(Když už o tom mluvím, moje šperky najdete mimo jiné třeba zde na fleru. Na fleru si ale dávají přirážku, tak pokud budete mít o něco zájem, napište mi na tuto adresu a cena bude lepší.)

U úklidu šperkovnice se vyplatí položit si ty samé otázky, které padly u úklidu skříně. Vzít každý kousek do ruky a opět se ptát:

1)Jak se v něm cítím? Je mi pohodlný?
2) Co o mně vypovídá? Souzní to s tím, jak chci na svět působit?
3) Sluší mi?
4)Mám něco podobného?                                  
5)Nosím jej? Proč ano, proč ne?
6)Mám to vůbec k čemu nosit?


Nevím, jak to máte vy, ale u mě spousta šperků patří zároveň do skupiny takových malých upomínkových předmětů: Tento náramek jsem dostala od toho a toho, tento náhrdelník si koupila na té a té akci..

Vím že to omílám pořád znovu a znovu, ale je třeba mít opět na paměti:

S vyhozením věci nevyhazujete vztah k jejímu dárci!
S vyhozením věci nevyhazujete svůj intenzivní zážitek z konkrétní akce! (No, tady trochu kecám. Ale o tom se dočtete v dalším článku, který se bude věnovat úklidu všemožných dekorací a pracholapek zvaných suvenýry.)

Je třeba být na sebe tvrdý. Jenom tak odbahníte svůj život a vymetete z něj bordel.
Úklid šperkovnice je vlastně takový úklid skříně v malém. Od vyčistění šperkovnice, po probírku až po závěrečný dobrý pocit z přehlednosti vašeho vlastnictví.

Pro inspiraci: Jak si uklidit šperky? Moje zkušenosti

Moje šperkovnice před úklidem
 Tak takto vypadala moje šperkovnice před úklidem. Změť všeho možného obsahovala šperky, co nosím, rozbité kusy, fotku, krabičku, náušnice, od které nemůžu najít druhý kus. Není se čeu divit, že jsem u ní vždycky strávila mnohem více času, než bych měla. Hledání jedné konkrétní náušnice trvalo v řádech minut.

Úklid šperkovnice
Vyházela jsem z ní všechny věci, šperkovnici (původně krabička na čaje) vyčistila od letitého prachu a začala třídit. Na fotce nejblíže jsou věci, které nosím, nejdále věci, které už nechci a vprostřed jsem si nechala hromádku "nevím", kterou jsem na konci třídění ještě roztřídila tam či onam. Nahoře je malá hromádka šperků na opravu.
úklid šperkovnice
A takto pěkně "dýchá" má šperkovnice po úklidu. Poznáte deset rozdílů?
Hromádka věcí, které nechci. Jsou tak fakt pěkné a zachovalé kousky, které mi bylo líto vyhodit, tak to zatím jako kupu dohromady inzeruju za pár šupů na sBazaru. Když se jich do měsíce nikdo neujme, půjdou na charitu.
Abych byla upřímná, mimo šperkovnici mám ještě pár náhrdelníků a náramků. Probrala jsem je tedy taktéž,ale z nich nosím všechny, takže probírka odstranila pouze dva kousky.

Žádné komentáře:

Okomentovat