středa 12. dubna 2017

Jak si uklidit ve skříni



Jak uklidit skříň na oblečení    

Úklid skříně na prvním místě   

Dneska přestanu s analýzou původu bordelu a jdeme rovnou na něco praktického, a to jak uklidit skříň a ostatní nábytek, ve kterém máte oblečení.
Kupodivu skříň je ve všech knihách o pořádku prvním místem, které vám autoři radí uklidit. Je tomu tak asi proto, že 

1) Jakožto malý prostor s jasně definovaným cílem se uklízí nejsnadněji a proto je úklid většinou úspěšný i pro zbavovacího začátečníka


2) Její úklid je relativně rychlý a následný efekt a pozitivní pocit zřejmý a okamžitý

úklid skříně

Oblečení je vzkaz světu

Podle šatů poznáš člověka, říká známé přísloví. Ať si o tom myslíme co chceme, ostatní lidé nás posuzují hlavně podle oblečení. Ale nejde jen o to, co si myslí ostatní. Vaše oblečení je vaším „vzkazem světu“, je to součást identity a známka určitého zařazení do společnosti. Proto je důležité mít oblečení, které souzní s vaší osobností, dokonale padne a dává světu o vás to pravé poselství.

Úklid skříně

Pro úklid skříně si najděte 2-3 hodiny času. Vezměte všechno oblečení , co ve skříni najdete a poházejte je na postel, nebo na zem, záleží na dispozicích. Poté celou skříň zevnitř umyjte (taky si to chudinka jednou za čas zaslouží) a nechte větrat. Pusťte si nějakou energetickou hudbu a jdeme na to.
Mně se osvědčilo nejdříve udělat hromádky z kousků podobné funkce. Tj jedna hromádka sportovní trička, druhá kalhoty, třetí pyžama a podobně. Pomůže to zjistit, čeho máme moc a co je tedy potřeba probrat.
Při tvoření těch hromádek už můžete udělat takzvanou první probírku a do velkého pytle strčit všechno, co se vám opravdu  nelíbí, je vám o hodně velikostí menší či větší a nebo je to zničené nad možnosti spravení.
Druhá probírka se bude týkat už konkrétních hromádek. Stejně jako jsem psala v předchozím článku: 

Nečekejte na to, až využijete patery legíny na cvičení, ale vycházejte z toho, co souzní s vaší osobností. Je fajn vzít si každý kousek na sebe a položit si otázky:

1)Jak se v něm cítím? Je mi pohodlný?

2) Co o mně vypovídá? Souzní to s tím, jak chci na svět působit?

3) Sluší mi?

4)Mám něco podobného?                                  

5)Nosím jej? Proč ano, proč ne?

Tyto otázky navedou k tomu, jaké kousky si nechat a jaké dát pryč. Pokud vlastníte více podobných věcí, které z toho důvodu neunosíte, nechte si tu z lepšího materiálu. Je třeba být nekompromisní. Pomyslete na ty super rána, kdy budete mít po ruce bezva padnoucí krásné oblečení a nechte se motivovat lehkostí, která se dostaví pokaždé, když dá člověk něco pryč.
Oblečení, které máte oblíbené, ale které potřebuje opravit (zipy na bundě, zašítí, a podobně) dejte to speciálního pytlíčku, který si nachystejte ke dveřím s cedulkou „Na opravení“.

úklid skříně



Kolik je normální mít oblečení?

Kolik je vlastně normální mít oblečení? Odpověď je pro každého jiná. Celý úklid má být o tom, abyste se na jeho konci cítili dobře. Na konci úklidu se musíte podívat do svého šatníku, vědět kde co máte (nejlépe na věci vidět, protože spoustu věcí člověk nenosí jen proto, že ani neví, že je má) a šatník by měl takzvaně „větrat“, věci by na sebe neměly být namačkané. Každý má jinak velké skladovací možnosti, a proto se i liší počet věcí, které skříň „snese“.

A teď opět něco z mých konkrétních zkušeností.

Oblečení jsem si naposledy kupovala asi před třemi roky. Nicméně mám tetu, která je shopoholik a jednou za čtvrt roku nám dává na probírku pytel krásných věcí, které už nechce. Často neodolám a něco si vyberu. Bohužel, stejně  často neunosím. Skříň jsem za posledních pět let probírala už asi desetkrát. Zezačátku jsem totiž byla měkká, teď už jsem čím dál tím tvrdší a musím říct, že se mi opravdu daří věci redukovat.

Moje doporučení: Nedělejte úklid skříně pouze jednou. Dělejte ho alespoň jednou za čtvrt roku, i když jste si za tu dobu (v ideálním případě) nic nového nepořídili.

Před měsícem jsem dělala docela radikální probírku, při které jsem dala pryč asi třetinu věcí. Říkala, jsem si, že to už jdu opravdu na dřeň. Jelikož jsem ale chtěla nasdílet své zkušenosti, dnes jsem se do skříně koukla ještě jednou a všechny věci spočítala. Při té příležitosti jsem vyhodila ještě jedny děravé tepláky, jednu mikinu, která se mi absolutně nelíbí (ale nosila jsem ji celou zimu, protože jsem ji dostala od mámy a protože byla teplá) a taky jsem se radikálně rozhodla prodat dlouhé plesové/svatební šaty, ve kterých se špatně tančí, protože jsou příliš dlouhé. 



Máme dvou a půl metru dlouhou skříň, já však zabírám pouze třetinu jejího obsahu.  A počet mých věcí?

Sportovní věci a věci „na doma“: 23 věcí
2 legíny1 arafatka, 1 šátek, 6 bavlněných triček,1 softshellové kalhoty, 3 tepláky, 1 sportovní boty, 2 sportovní podprsenky, 3 pohodlné bavlněné  mikiny,1 pohodlná maxi sukně, 1 softshellová bunda, 1 kraťásky 


Lepší věci „do společnosti“: 40 věcí
4 hedvábné šátky, 2 kalhoty, 1 tříčtvrťáky, 3 tílka, 6 šatů, 8 halenek, 2 košile, 1 rifle, 4 tenčí svetříky, 1 sako, 3 svetry, 4 minisukně, 1 kabát

Ostatní drobnosti: 39 Věcí
Kalhotky, punčochy, podprsenky, ponožky, a jiné "drobnosti"

Tašky a pásky: 9 věcí
2 opasky (mám je rovnou v kalhotech, které mi padají), 1 krosna  (bude muset pryč, nepoužívám), 1 cestovka, 1 sportovní ledvinka, 1 kožený baťůžek (kdybych ho dnes neobjevila, už o něm nevím. Nicméně nosila jsem ho strašně moc a mám k němu citový vztah, takže ho,doufám, opět začnu nosit).

Není ve skříni,ale na věšáku v chodbě: 1 černá kabelka, jedna červená kabelka, batoh.


Další obsah mé skříně: 4 věci
1 kytara, 2 výtvarkové složky s akvarelama, 1 malá taška s věcmi na těhotenství a porod

Dohromady tedy 115 věcí.  Vypadá to, že ještě před dvěma měsíci chudinka má skříň musela pojmout okolo 160 věcí. 

Přestože je to číslo tak obludné, většinu věcí tvoří ponožky, punčochy a podobní drobnosti, opravdové „oblečení“ včetně šátků je 63 věcí.

Nutno ještě říci, že sezónní věci jako jsou kabáty, zimní čepice, a podobně, odvážím jednou za rok na valašsko do svého starého pokoje a místo nich si beru „letní výbavu“ – tílka a sukně. Kdybych takové místo neměla, asi by má skříň vypadala nacpaněji.

Přijde Vám to málo, nebo moc? Já bych ráda ještě redukovala, a proto si dávám za cíl zbavit se ještě dalších 15ti věcí.

Žádné komentáře:

Okomentovat