čtvrtek 16. března 2017

Proč minimalismus



Zdá se mi to jako včera, kdy můj manžel přišel domů s knížkami v ruce

„Dívej, tady mám něco pro tebe,“ povídal a podával  mi mimo jiné knížku názvem Debordelizace. Na konferenci byly knihy zadarmo, tak jsem ti nějaké vzal..
„No, děkuju, miláčku, ..“ řekla jsem nenadšeně. Vždycky jsem byla knihomol, ale neměla jsem ráda shromažďování knížek. Naprosto mi vyhovoval systém výpůjček z knihovny. 

Někdy to ale tak bývá, že náhoda určí předmět, který vám sedne jako prdel na hrnec, aniž byste to přepokládali. Knížku jsem přečetla se zájmem. Ne že by tam bylo něco extra objevného, ale zažehla jiskru pro mé první kolo zbavování se věcí. A ten první proces, kdy se zbavíte svých věcí, je ten úplně nejdůležitější.

Je to asi tři roky, co jsem se poprvé začala zbavovat věcí. Od té doby se stalo zbavování věcí mým denním chlebem. Zatím ještě nenastala chvíle, kdy bych neměla na některém internetovém bazaru vloženou věc na prodej, nebo k darování. 

Minimalizace mého majetku se pro mě stala nutností. A úklid najednou přerostl v něco víc, než jen v utřený prach na poličce. Z pořádku se stal můj životní styl. Mnohé hospodyňky se možná budou smát, ale mým snem (mezi mnoha jinými) je projít se po bytě a cítit ten zenový klid vycházející z uspořádaného, čistého a nenásilného prostoru.

Jsem vesničan, který žije ve velkoměstě. Ačkoliv se tomu snažím vyhnout jak umím, každý den  se na mne vychrlí spousta barevných a zvukových podnětů. To, že jsem matka dvouletého caparta ke klidu a pokoji také příliš nepřispívá.
 
Na rozdíl od ostatních lidí neumím tento zvukový a světelný stres filtrovat a zvládat. Chci a potřebuji žít klidný a prostý život s minimem vjemů, pouze těch, které jsou důležité. Úklid prostoru se tak pro mne rozšířil a splynul s úklidem ve svém životě a v podnětech a lidech které si do něj pouštím.

Tak jsem se dostala k minimalismu. Ráda na svém blogu inspiruji ostatní, kteří se cítí zahlceni věcmi, slovy, obrazy. Moje cesta do ideálního stavu je stále  i po těch třech letech na začátku a tento blog je popisem té cesty, mapou, která může pomoci při bloudění v chaosu.

Žádné komentáře:

Okomentovat