čtvrtek 29. října 2020

O komuli a čtyřnásobné radosti

 

Na jaře a na podzim mne čeká velmi příjemný rituál. Objednávání nových rostlin do zahrady. Rozpočet je tak vysoký, kolik mi zbyde na konci měsíce z rodičovské (tudíž skoro žádný), o to pečlivější je ale výběr.

Nakupování rostlin mi přináší čtyři radosti. První je, když rostliny navybírám a nakoupím, druhá, když je dépédéčko doveze, třetí, když je sázím a čtvrtá, když se ujmou a kvetou. Jelikož některé z nich manžel přejede sekačkou a jiné se zas v létě nedočkají kapky vody z konve, do čtvrté etapy bohužel všechny nedojdou.

Ale to nevadí, my nezdolní zahradníci to budeme zkoušet znova a znova :-)

Dnes jsem objednala rostlinky a už se na ně těším. Sice si trochu kladu otázku, jestli není pozdě, sázet je začátkem listopadu, ale…s trochou modlení, ať stihnout zakořenit, než přijdou mrazy, to snad vyjde. Hnedle jako první jsem si objednala komuli davidovu - tu má sousedka a slítají se na ni všichni, opravdu všichni motýli z okolí. Tak sousedce půlku motýlů odeberu, protože motýly fakt miluju a chci je mít taky na zahradě, ne na ně jen koukat přes plot :-D


 

Vždycky když si objednám rostliny, věci zde se urychlí. Začnu být otravná („Kdy už konečně zmizí ta kopa cihel? Jak plánuješ udělat to podbití na plotě? Kdy už se začnou dělat schody?“). Abyste věděli. Moje zahradničení probíhá takzvaně partyzánsky - musím si pro sebe skoro tělem bránit každý metr čtvereční, protože přední prostranství domu - jediná slunečná strana - je ve fázi stavby. Většina půdy je zaházená stavebním materiálem a jelikož všude mají (údajně ve vzdáleném budoucnu) probíhat terénní změny, správně bych měla počkat, až se všechno dodělá a potom teprve sázet.

Jenomže v tomto jsem zůstala dítětem - když mi někdo nedá pevný termín, kdy něco bude, je to pro mne jako by to nemělo být nikdy. A tak poskakuju po zahradě, hážu štěrky, tahám dřeva, prostě dělám všechno možné i nemožné, abych měla o kousek víc na rostlinky.

Vede to k tomu, že mne večer bolí ruce jako kráva. Nejsem totiž žádná fitness hvězda, odvezu pár koleček štěrku a pak abych týden odpočívala. Dnes jsem zneužila děti, které mi dovezly v kolečkách hnůj od koní, zatímco já posedávala na „západní lavičce“ a houpala kočárek. Konečně se ty děcka začínají vyplácet!

Zítra připravím půdu pro komuli i kdyby do mne blesky mlátily. Můj plán je vrazit ji přímo pod okna, aby před dětským pokojem a ložnicí létaly tuny motýlů. To bude romantika!

Žádné komentáře:

Okomentovat